För allergiker (och andra med för den delen!)



Ranukel 29 kr/st


Jag har aldrig gillat plastblommor särskilt mycket.

Med en rysning minns jag de gräsligt plastiga och
utan tvekan konstgjorda skapelserna från
min barndom.

Men på senare år har det kommit massor med
vackra konstgjorda växter som är förvillande
lika
äkta blommor.

För en som mig som dels är allergisk, dels har
mindre gröna fingrar är detta en gudagåva!

Ni hittar således många fejkväxter i mitt hem...







Dessa ranukler är helt underbara, och mycket svåra
att skilja från äkta vara.

En bukett med konstgjorda blommor kan tyckas vara
en dyr investering, men betänk att du sedan har en
 bukett som står sig säsong efter säsong!

Eller varför inte blanda fejk med äkta snittblommor?

Du kan då få en ständigt fräsch bukett genom
att endast byta ut ett par av blommorna.

Ett billigt sätt att alltid kunna ha en bukett framme :-)






Videkvistar
29 kr för en liten och 35 kr för en stor


Nu på våren, särskilt till påsk, är det poppulärt att ta in kvistar.
Dessvärre reagerar jag, och säkert många med mig,
allergiskt på dessa knoppande skönheter.

Men nu finns alternativ!

Verkligen naturtrogna videkvistar finns att köpa.
De gör sig väldigt fint tillsammans med exempelvis tulpaner.






Tulpaner 39 kr/st


Förutom massor av äkta tulpaner har Kristina och Liza 
en hel del konstgjorda tulpaner hemma.

Jag köpte fem stycken vita tulpaner i fjol, och de står
sig fortfarande, snacka om valuta för pengarna! *ler*

Jag har satt dem i en vas med vatten, och de allra flesta
tror därmed att de faktisk är äkta tulpaner!

Så vill ni ha något som aldrig slokar av vattenbrist
eller vissnar
(men kan behöva dammas av...)
kika in och investera i några av Blomsters fina
konstgjorda krukväxter och/eller snittblommor!


/ Therese - Sockenvägens Söta






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0