Vårlökar

Som jag kanske berättat tidigare har vi en praktikant hos oss måndagar och tisdagar varannan vecka ungefär. Hon heter Emma och går floristprogrammet på gymnasiet i Östersund. Det är alltid lika kul att ha en floriststuderande hos sig, dom har alltid massa roliga ideér och nytänkande. Hon är superduktig!

Här håller Emma på att göra lite våriga planteringar med lökar, pärlhyacint och tulpanlökar.



Idag fick vi hem härliga tulpanlökar och pärlhyacintlökar.


Vi tog även hem lite mer blommande växter, det börjar ju lite smått finnas lite mer och mer av blommande växter. Så idag fick vi en mindre modell av Hortensia, en jättefin rosa primula, och en rosa Calandivia. Fick även hem en jättesöt kuvertros.

       


Kommentarer
Postat av: Världens bästa Nina

Om man handlar många blommor av er, får man rabatt då? Höhöhö!

2010-02-04 @ 21:31:53
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Va bra att ni ska få hem de vita plåthusen, har det i mellanstorlek, inlöpt i ö-vik. Skulle gärna ha det största med... Men då får ni inte vara så hutlösa, för mitt i mellanstorlek var billigare än era små ;-P Fast det brukar ju inte hindra mig skratt tror ibland jag har klippkort hos er!!!

2010-02-05 @ 14:33:24
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0