Som man sår får man skörda!




Vi känner väl alla till talesättet
"som man sår får man skörda"?

När det kommer till vårens och sommarens grönska i
eventuella trädgårdar, växthus och pallkragar
 gäller det bokstavligen!






Sedan en tid tillbaka har stället med fröer plockats fram,
kom gärna in och botanisera bland påsarna!

Det börjar nämligen vara dags att börja fundera
vad och när man skall börja så...






För min del blir det nog inga blommor, men jag skulle
gärna försöka mig på lite kryddgrönt till min pallkrage!

Brukar ni som kikar in här driva fram egna plantor,
eller föredrar ni att köpa färdigodlade?


Undrar en nyfiken Therese - Sockenvägens Söta


Ps. Glöm inte att utmana Kristina! Ds.





Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Jag brukar alltid köpa färdiga plantor, men i år ska jag höra med pappa om jag inte kan få "hänga på" honom när han sår sina frön. Det vore kul att ha ett projekt tillsammans med honom.

2011-03-01 @ 09:51:07
URL: http://stallskogalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0