Bak och silikon




Har de blivit komplett galna kanske ni tror nu?

Ska de börja saluföra rumplyft och
andra skönhetsingrepp?

Nej, jag kan lugna er med att så INTE är fallet!

Jag tänkte däremot tipsa er om det faktiskt finns en hel del
artiklar hemma som kan komma till användning
om man gillar att baka!





Silikon bakformar 8-pack 75 kr


Silikon tål temperatur från - 40 till + 260 grader
och har non stick egenskaper.

Dessa formar går därför att använda både i mikrougn
och ugn
, samt tål att diskas i diskmaskin.

Då de även går utmärkta att ställa i frysen är dessa hjärtformar
perfekta att göra minicheescakes i, exempelvis dessa läckra
med citron och jordgubbar.

Eller varför inte göra egen glass i dem?

De är också toppen att baka i, göra små puddingar eller
alladåber i. Man kan dessutom frysa in och göra stora isbitar med
 blommor och/eller fruk som blir en vacker dekoration i bålskålen!






Stor silikon bakform 72 kr


Det finns även större bakformar av silikon.

Tillsammans med exempelvis en fylla-i-bok för recept 
som också finns hemma i butiken har ni en toppen
present till någon som gillar att baka.


Tipsar
Therese - Sockenvägens Söta






Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jag blir sugen på att göra små betonghjärtan när jag ser de små formarna.

2011-02-18 @ 17:43:59
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Åsa Hult

Hejsan !



Kan man få beställa det stora silikonformhjärtat??



Mvh Åsa Hult

2012-05-07 @ 08:03:50
URL: http://www.pysselvera.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0