Lite höst i butiken




Tack alla rara kunder som i dag har haft överseende med att
det varit en aningen rörigt i butiken.

Städivern slog till och i samband med det passade jag
också på att skylta om lite.






Jag smög fram lite mustiga höstfärger och en björn.
Passande med tanke på att björnjakten snart börjar ;-)






Brunt och orange - en härlig kombination!






Det finns mängder av frukter och blommor att
dekorera med, plommon och lövgirlangen (som även
kan bli en krans) är två av mina favoriter.






En annan stor favorit är porslinet från Lots Living.

Här har jag dukat upp med mugg och fat i brunt, men
det finns också i andra färger - kom in och titta!






Passande godsak - Hjortrontryffel från
Åre Chokladfabrik.






Även denna lilla hörna fick lite höstlika detaljer,
bland annat i form av olika svampar.






Här är står en liten svampflicka som dekoration
på ett SIA ljusfat, med dito doftljus som luktar
himmelskt. Nu börjar det ju vara skumt nog
att mysa till det med ljus igen.






Betongsvampar, en fin dekoration såväl
ute som inne!






En vit mjölkkruka med lite rönnkvistar
plockade jag också fram.






Dagens roligaste pyssel var när jag
gjorde denna höstdekoration i kronan.






Mossa, svampar, näver och ett löv tillsammans
med ett råddjur gör detta till en skogsinspirerad dekoration.

Min filosofi är att sno ihop sådant jag själv gillar *ler*






En riktigt snygg lykta på fot lyser upp det mörkaste hörn.






Och massor av stora lyktor finns nu framme, perfekt att
ställa på farstukvisten nu när höstmörkret kommer
krypandes
...

Men var inte oroliga, ännu råder sommar i butiken!

Det finns mängder av somriga blommor och
dekorationer för er som ännu vill suga på sommarkaramellen :-)

Jag kan särskilt tipsa om de prisvärda och fina
begoniorna (75 Kr)!

/Hälsar Therese - Sockenvägens Söta










Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostar den läckra kronan? Vore en fin present till en jubelar som gillar att plocka svamp.

2011-08-03 @ 23:16:34
Postat av: Kristina Näslund

Du har gjort jättefint! :)

2011-08-03 @ 23:23:17
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det är iaf lite mindre dammtussar nu tills du kommer tillbaka ;-)

2011-08-04 @ 09:28:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Anonym - Kronan kostar 435 kr om man väljer att behålla Yanke Candle burken, tar man bort den kostar kronan 315 kr (om jag minns rätt).

Det finns mängder med svampdekorationer i butiken,

så du hittar säkert något till en jubilar som gillar att plocka svamp!

2011-08-04 @ 09:30:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oooo Nej Therese Inte höst riktigt än.



Mycket fina bilder som inbjuder till shopping :)

2011-08-06 @ 12:45:06
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0