Somrig brudbukett

Till helgen som var hade jag igen den stora äran att få göra två brudbuketter. Det är alltid så himla roligt att få göra en brudbukett!





Den första brudbuketten skulle kännas somrig. Bruden ville ha en rundbunden bukett med lite murgröna som häng. Annars i blomväg fick jag rätt fria händer. Så i den buketten blev det den cremefärgade rosen Vendela, en rosa ros som heter Barbie, vit santini, rosa aster, några phalaenopsis blommor, även brudslöja som jag snurrat silverfärgad myrtentråd runt till små buntar. Och visst känns den rätt somrig?





Den andra buketten fick vi väldigt fria händer till. Men bruden ville ha en droppformad brudbukett. Så i den här buketten blev det återigen rosen Vendela, vinröd germini (burgundy), vinröd borstnejlika och murgröneslingor. Den här buketten fick en lite mer höstig känsla. Det är nog mest färgerna som gör det. Men otroligt fina färger!

Självklart var det både corsage och näbbuketter till dom här brudbuketterna också, men tyvärr hann jag inte med att ta kort på dom innan dom hämtades.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh så fina buketter! va nöjda brudarna ska ha varit:-)

2009-08-04 @ 12:25:17
Postat av: Rebecca

Gud vilka fina buketter!! Du är jätteduktig :)

2009-08-05 @ 16:03:05
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Nina

Jätte fina buketter du gjort!

2009-08-09 @ 23:09:44
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0