Höst?!

Är hösten på intågande eller kommer det nån mer sommar? Jag tycker då personligen att det känns rätt höstigt på morgonen när man kliver ut. Men, lite mer sol kan vi ju hoppas på.

Idag kom ju Martin i vanlig ordning. Så nu har vi fyllt butiken igen med både snittblommor och krukväxter. För er som vill förnya blommorna ute som regnat bort så har vi nu åter igen Aster, Kryssantemum, Stora jättefina kryssbollar, Veronica, Hebe grön mix, Silvergirlang, Brassica.




Krukväxter inomhus fick vi hem doftranka, azalea, stora fina calandivia, begonia, fredskalla, plättar i luften.
I snitt är det mycket gladiolus nu. Den här veckan har vi gula, röda och gröna gladiolus. Vad är inte vackrare än en stor vas med enbart gladiolus? Gladiolus är ännu en personlig favorit, fast vita såklart.

Nu håller vi tummarna att solen gör sig till känna igen så att vi får känna lite mer sommarvärme innan hösten kommer!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Efter formexmässan så antar jag då att ni får in de nya färgerna på det gamla sortimentet, tex gracilis i fuschia? Och den nya designen paisley? Ska bli kul att se live, alltid svårt att bedömma utifrån pressrealise bilder...

2009-08-07 @ 12:44:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Och det var cult sortimentet jag åsyftade om man inte förstod det ;-)

2009-08-07 @ 12:44:50
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Therese: Japp, efter formex kommer nya grejerna hem. =) Ja fuschia ser supersnyggt ut i katalogen, ska verkligen bli intressant att se hur d ser ut live! Men är ju bara 2 veckor kvar dit nu! Längtar!! =)

2009-08-10 @ 11:47:29
Postat av: Kristina Näslund

Åååå,, jag är så avis på dig Jenny som får åka på mässan,,, det är så roligt,, jag kommer att ringa hela tiden bara så du vet! :)

2009-08-11 @ 09:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0